Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Θέσεις του ΔΣ της ΕΓΕΣΥΚ στα πλαίσια της διαβούλευσης για τον νέο Οργανισμό του Γ.Ν.Καβάλας

                                                                                                  Καβάλα 27-03-2017

Γενικές θέσεις: 
 Ο νέος οργανισμός του Γ.Ν.Καβάλας  θα πρέπει να εγγυάται την περαιτέρω ανάπτυξη του νοσοκομείου ώστε αυτό να μπορέσει τόσο στις σημερινές συνθήκες όσο και στα επόμενα χρόνια, να ανταποκριθεί στις ανάγκες  του νομού Καβάλας αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας.
   Δυστυχώς η συζήτηση για τον νέο οργανισμό γίνεται χωρίς να υπάρχει «Υγειονομικός χάρτης» και χωρίς να έχει ανακοινωθεί κάποιος συγκεκριμένος περιφερειακός σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια. Αυτό μας υποχρεώνει να σχεδιάσουμε το αύριο του Νοσοκομείου μας, με βάση την σημερινή πραγματικότητα, το είδος και το σημερινό επίπεδο ανάπτυξης των δομών του και τις υγειονομικές ανάγκες όπως τις βιώνουμε σήμερα αλλά και τις προβλέπουμε για το αύριο,  χωρίς  να υπάρχει κάποια αξιόπιστη και επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη για τις πραγματικές υγειονομικές ανάγκες που πρέπει αυτό το Νοσοκομείο να καλύψει στο μέλλον.
  Ταυτόχρονα ιδιαίτερα αρνητικό είναι το γεγονός ότι η διαβούλευση για τον νέο οργανισμό γίνεται ενώ έχει ανακοινωθεί ότι επίκεινται σημαντικές δομικές αλλαγές στον χώρο του ΕΣΥ την τελική μορφή των οποίων όμως δεν γνωρίζουμε, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος αυτό που σχεδιάζουμε και προτείνουμε να μην ανταποκρίνεται επαρκώς στο νέο τοπίο που η πολιτική ηγεσία διατείνεται ότι θα δημιουργήσει.
   Τέλος ο σχεδιασμός για το σήμερα και το αύριο του Νοσοκομείου δεν πρέπει  να γίνει με βάση την σημερινή δύσκολη πραγματικότητα της υποχρηματοδότησης  και της υποστελέχωσης  που διαμόρφωσαν οι μνημονιακές πολιτικές  τα τελευταία επτά χρόνια στον χώρο της υγείας. Ο «οργανισμός» πρέπει να βλέπει στο αύριο με βασικό κριτήριο τις ανάγκες των πολιτών για πλήρεις , δημόσιες, δωρεάν, προσβάσιμες σε όλους τους πολίτες υπηρεσίες υγείας.

    Η σημερινή πραγματικότητα:
 Το ΓΝΚαβάλας αποτελεί υγειονομική μονάδα που παρέχει υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας , Δευτεροβάθμιας και σε κάποιες ειδικότητες Τριτοβάθμιας περίθαλψης. Αποτελεί μία υβριδική υγειονομική δομή που διαμορφώθηκε από ιστορικές συγκυρίες, πολιτικές πρωτοβουλίες τοπικών φορέων και παραγόντων αλλά  και προσπάθειες μεμονωμένων γιατρών ή ομάδων ιατρών που επεδίωξαν την ανάπτυξη σε συγκεκριμένες ειδικότητες. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να προσφέρει σήμερα το σύνολο των υπηρεσιών  που πρέπει να προσφέρει ένα δευτεροβάθμιο Νοσοκομείο και ταυτόχρονα να έχει αναπτύξει κλινικές και δραστηριότητες που να καλύπτουν ανάγκες και άλλων νομών. Την θέση του στις Υγειονομικές δομές της περιφέρειας τα τελευταία επτά χρόνια καθόρισαν τέσσερεις παράγοντες :
  • ·         Ο αριθμός των οργανικών κλινών του ( 420 στον τελευταίο οργανισμό)
  • ·         Ο χαρακτηρισμός του ως Νοσοκομείο ανάσχεσης στον άξονα μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης.
  • ·         Η νέα κτιριακή υποδομή στην οποία μεταφέρθηκε το 2010.
  • ·         Η τεράστια προσπάθεια που έκανε το ιατρικό ,νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό ώστε παρά τις μεγάλες δυσκολίες που προέκυψαν από την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση , να διατηρήσει το Νοσοκομείο ένα επίπεδο λειτουργίας αξιόπιστο, αντίστοιχο των σύγχρονων επιστημονικών δεδομένων και να βρίσκεται σε πολύ καλύτερη λειτουργική κατάσταση από αντίστοιχες δομές που λειτουργούν στην χώρα.

   Σημαντική παράμετρος των δυσκολιών που αντιμετωπίζει το νοσοκομείο είναι η ουσιαστικά παντελής έλλειψη δημόσιων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας στην πόλη της Καβάλας και η δυσλειτουργία των Κέντρων Υγείας του Νομού κάτι που δημιουργεί ανυπέρβλητες δυσκολίες στην λειτουργία του , το επιβαρύνει σημαντικά και δεν του επιτρέπει να παίξει τον ρόλο για τον οποίο υπάρχει. Η ανάπτυξη Δημόσιου Συστήματος Πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας και η επικέντρωση του Νοσοκομείου σε αποκλειστικά Νοσοκομειακές Υπηρεσίες αποτελεί όρο για την ανάπτυξη και το μέλλον του.

Ερωτήματα που απασχολούν τον διάλογο για τον νέο οργανισμό :
1) Πως πρέπει να χαρακτηρισθεί το Νοσοκομείο; Περιφερειακό ή Νομαρχιακό;
   Εδώ και πολλά χρόνια  έχουν καταργηθεί αυτοί οι χαρακτηρισμοί. Στην χώρα λειτουργούν Γενικά και κάποια ειδικά Νοσοκομεία. Κάποια Γενικά Νοσοκομεία είναι Πανεπιστημιακά. Ο διάλογος για τον χαρακτηρισμό του Νοσοκομείου σε «Περιφερειακό Νοσοκομείο» χωρίς να γνωρίζουμε αν αυτά τελικά θα θεσμοθετηθούν και με ποια χαρακτηριστικά ,  μπορεί να αποβεί  αποπροσανατολιστικός και εν τέλει ατελέσφορος για το μέλλον του Νοσοκομείου μας. Στόχος μας με βάση την σημερινή πραγματικότητα του ΕΣΥ θα πρέπει να είναι ένα Νοσοκομείο το οποίο θα διατηρήσει κατ΄ελάχιστον τον αριθμό των 420 οργανικών κλινών και θα συνεχίσει να κατέχει έναν ισχυρό περιφερειακό ρόλο όπως έχει σήμερα και όπως περαιτέρω σε συγκεκριμένους τομείς πρέπει να αναπτύξει.
  Το νοσοκομείο μας σχετικά πρόσφατα (το 2010) έχει μεταφερθεί σε νέο κτήριο, επομένως η κτηριακή του υποδομή για τα επόμενα χρόνια θεωρείται δεδομένη και άρα η ανάπτυξή του θα πρέπει να χωρά στις κτηριακές του υποδομές.  
2) Πρέπει να διατηρηθούν οι διπλές κλινικές ή αυτές πρέπει να συνενωθούν;
   Στο Νοσοκομείο μας λειτουργούν δύο Χειρουργικές , δύο Παθολογικές και δύο Πνευμονολογικές κλινικές.
    Σε ότι αφορά τις Χειρουργικές και Παθολογικές κλινικές θεωρούμε ότι αυτές πρέπει να συνεχίσουν την λειτουργία τους ως έχουν. Η θέση μας αυτή προκύπτει από την αντίληψη ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό στις δύο αυτές ειδικότητες, που αποτελούν τους πυλώνες της καθημερινής εφημέρευσης,  να λειτουργούν διπλά αυτοτελή τμήματα γιατί έτσι διασφαλίζεται η καλύτερη λειτουργία της εφημερίας και η καλύτερη διαχείριση των ασθενών. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο αυτές οι κλινικές σε ένα νοσοκομείο που εφημερεύει καθημερινά όλο το χρόνο, να διαθέτουν παρ΄ήμέρα την δυνατότητα να διαχειρισθούν τις ανάγκες που προκύπτουν από την εφημεριακή και τακτική τους λειτουργία σε καθεστώς κλειστής εφημερίας.
   Σε ότι αφορά τις δύο Πνευμονολογικές κλινικές θεωρούμε ότι και αυτές πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν ως έχουν. Η ύπαρξη και η ανάπτυξη των Πνευμονολογικών κλινικών στην Καβάλα καθορίσθηκε σε σημαντικό βαθμό από ιστορικούς λόγους. Πρόκειται για τις μοναδικές Πνευμονολογικές κλινικές που με εξαίρεση την Αλεξανδρούπολη υπάρχουν στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Το Νοσοκομείο της Καβάλας πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί ως Πνευμονολογικό κέντρο αναπτύσσοντας όλες τις αντίστοιχες δραστηριότητες και υποδομές και για τον λόγο αυτό η ύπαρξη δύο κλινικών είναι σημαντική.
  Τέλος πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας ότι η παρουσία των διπλών κλινικών αποτελεί ισχυρό στοιχείο της δυναμικότητας και της ανάπτυξης του Νοσοκομείου. Τυχών συνένωσή τους θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στον «οργανισμό του Νοσοκομείου» , στις προσφερόμενες υπηρεσίες και στην στελεχιακή τους επάνδρωση σε ειδικούς και ειδικευόμενους γιατρούς. Η εμπειρία από συνενώσεις κλινικών που έγιναν σε όμορα νοσοκομεία είναι ιδιαίτερα αρνητική. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Νοσοκομείο της Δράμας όπου κοινό αίτημα των θεσμικών φορέων είναι η επαναδημιουργία 2ης Παθολογικής κλινικής.
3)Τι θα γίνει με υποστελεχωμένα τμήματα; Πρέπει να αναπτυχθούν νέα τμήματα;
Θεωρούμε πως κανένα τμήμα δεν πρέπει να κλείσει , ενώ πρέπει να αναπτυχθούν και νέα.
-Άμεσα να λειτουργήσει το ΤΕΠ ως ανεξάρτητο τμήμα με γιατρούς που θα προσληφθούν για αυτό αλλά και θα εργασθούν σε αυτό.
-Να στελεχωθεί και να λειτουργήσει με τους απαραίτητους γιατρούς το Ογκολογικό τμήμα.
-Να στελεχωθεί και να λειτουργήσει με τους απαραίτητους γιατρούς το Ρευματολογικό τμήμα(μοναδικό τμήμα στην Βόρεια Ελλάδα μαζί με αυτό του Νοσοκομείου Αγ.Παύλος Θεσσαλονίκης)
-Να λειτουργήσει Γαστρενερολογικό τμήμα.
-Να λειτουργήσει μετά από την απαραίτητη στελέχωση η μονάδα Αναπνευστικής ανεπάρκειας.
-Να λειτουργήσει μονάδα Αγγειακών Εγκεφαλικών Επεισοδίων.
-Να λειτουργήσει τμήμα αγγειογραφίας-αιμοδυναμικό στα πλαίσια του Ακτινοδιαγνωστικού τμήματος.
-Να λειτουργήσει μονάδα εξωσωματικής λιθοτριψίας.
-Να αποκτήσει το Νοσοκομείο Δερματολόγο, Ενδοκρινολόγο, Γναθοχειρουργό, Αγγειοχειρουργό, Ιατροδικαστή,  Γιατρό Εργασίας.
  Με βάση τα παραπάνω και παίρνοντας υπόψη και την σημερινή δομή και λειτουργία του Νοσοκομείου αλλά και τις ανάγκες που πρέπει οπωσδήποτε να καλυφθούν, θεωρούμε ότι ο νέος οργανισμός του Νοσοκομείου σε ότι αφορά την Δομή της Ιατρικής Υπηρεσίας πρέπει να προβλέπει τα παρακάτω:
Α) Παθολογικός τομέας με δυναμικότητα  216  οργανικών κλινών.
Στον τομέα ανήκουν οι παρακάτω μονάδες (για κάθε κλινική καταγράφεται ο αριθμός των προβλεπόμενων οργανικών κλινών και των προβλεπόμενων οργανικών θέσεων ειδικών ιατρών όπως και τα ειδικά ιατρεία που λειτουργούν από τις κλινικές καθώς θεωρούμε σημαντική την αποτύπωσή τους στον νέο οργανισμό):
      1) Α΄Παθολογική κλινική : 28 κλίνες , 5 ιατροί
      2) Β΄Παθολογική κλινική : 27 κλίνες, 5 ιατροί
Ειδικά ιατρεία : Διαβητολογικό, Υπέρτασης , Παχυσαρκίας ,  Λοιμώξεων
3)Ρευματολογική κλινική : 7 κλίνες , 3 ιατροί
4)Ογκολογική κλινική : 7 κλίνες , 4 ιατροί εκ των οποίων τουλάχιστον ένας θα πρέπει να είναι Αιματολόγος .
5)Νεφρολογικό τμήμα : κλινική 10 κλίνες
                                         ΜΤΝ : 21 κλίνες
                                         Συνολικά : 5 ιατροί
                                         Ειδικά ιατρεία : Υπέρτασης , Λιπιδίων 
6)Γαστρεντερολογικό : θεωρούμε απαραίτητη και σημαντική την ανάπτυξη ενός νέου τέτοιου τμήματος με 5 οργανικές κλίνες και 3 γιατρούς.
7) Α΄Πνευμονολογική κλινική  : 18 κλίνες , 5 ιατρούς
    Β΄Πνευμονολογική κλινική: 12 κοινές κλίνες, έξι κλίνες Μονάδας Αναπνευστικής Ανεπάρκειας (σύνολο 18 κλίνες). Συνολικά 5 ιατροί.
Στα πλαίσια των Πνευμονολογικών κλινικών λειτουργούν :
       -Εργαστήριο μελέτης Ύπνου ( 3κλίνες )
       -Βρογχοσκοπικό εργαστήριο
       -Αναπνευστικό εργαστήριο
       -Αντιφυματικό ιατρείο
       -Ιατρείο διακοπής καπνίσματος
 Ο τρόπος λειτουργίας και η κατανομή της ευθύνης για την λειτουργία των παραπάνω δραστηριοτήτων γίνεται με απόφαση του ΔΣ το οποίο θα πρέπει να διασφαλίζει τόσο σε επίπεδο δραστηριοτήτων όσο και σε επίπεδο στελέχωσης την ισομερή ανάπτυξη των δύο κλινικών.
8)   Καρδιολογική κλινική : 22 κοινές κλίνες και 6 κλίνες της ΜΕΘ Καρδιολογικής (σύνολο 28 κλίνες). Συνολικά 7 ιατροί
9)Νευρολογική κλινική : 10 κλίνες. Ανάπτυξη Μονάδας Αγγειακών Εγκεφαλικών Επεισοδίων σε 2 επιπλέον κλίνες. Συνολικά 12 κλίνες , 5 ιατροί.
10)Παιδιατρικό τμήμα : 19 κοινές κλίνες και 10 κλίνες στην μονάδα νεογνών(29 κλίνες). Συνολικά 6 ιατροί εκ των οποίων δύο Νεογνολόγοι.
11) Μονάδα Μεσογειακής αναιμίας : 3 οργανικές κλίνες , 1 ιατρός
  Στην δύναμη του Παθολογικού Τομέα πρέπει να ενταχθούν λειτουργώντας ως σύμβουλοι ιατροί στο Νοσοκομείο ένας Ενδοκρινολόγος και ένας Δερματολόγος.
  Με βάση την κτιριακή υποδομή του Νοσοκομείου θα μπορούσαν χωροταξικά να διακριθούν οι παρακάτω Ενότητες :
Α΄Παθολογική Ενότητα :  Μία Παθολογική κλινική ( Α΄ή Β΄) , Ρευματολογική κλινική,
                                               Ογκολογική κλινική.
Β΄Παθολογική Ενότητα : Μία Παθολογική κλινική ( Α΄ή Β΄)  , Νεφρολογική κλινική,
                                              Γαστρεντερολογική κλινική.
Γ΄Παθολογική Ενότητα : Καρδιολογική κλινική , ΜΕΘ Καρδιολογικής
                                              Νευρολογική κλινική , μονάδα ΑΕΕ.
Δ΄Παθολογική Ενότητα : Α΄Πνευμονολογική κλινική , Β΄Πνευμονολογική κλινική
                                               Μονάδα Αναπνευστικής Ανεπάρκειας.
Παιδιατρική Ενότητα : Παιδιατρική κλινική, μονάδα νεογνών , τμήμα Μεσογειακής Αναιμίας

Β) Χειρουργικός Τομέας με δυναμικότητα  166  κλινών.
  Στον τομέα ανήκουν οι παρακάτω μονάδες (για κάθε κλινική καταγράφεται ο αριθμός των προβλεπόμενων οργανικών κλινών και των προβλεπόμενων οργανικών θέσεων ειδικών ιατρών όπως και τα ειδικά ιατρεία που λειτουργούν από τις κλινικές):
1.      Α΄ Χειρουργική κλινική :  22 κλίνες , 5 ιατροί
2.      Β΄ Χειρουργική κλινική :  22 κλίνες , 5 ιατροί
  Ειδικά ιατρεία : ιατρείο μαστού.
3.      Ουρολογική κλινική : 20 κλίνες , 4 ιατροί
  Στα πλαίσια της Ουρολογικής κλινικής λειτουργεί ενδοσκοπικό τμήμα ,  θα λειτουργήσει Μονάδα Εξωσωματικής λιθοτριψίας και ιατρείο Λιθίασης.
4.      Νευροχειρουργική κλινική : 20 κλίνες , 5 ιατροί
5.      Ορθοπαιδική κλινική : 27 κλίνες , 6 ιατροί
6.      ΩΡΛ : 12 κλίνες , 4 ιατροί
 Ειδικό ιατρείο : ιατρείο Ακοής και Ιλίγγου.
7.      Μαιευτική Γυναικολογική κλινική : 23 κλίνες , 7 ιατροί
8.      Οφθαλμολογική κλινική : 20 κλίνες , 5 ιατροί
9.      Αναισθησιολογικό τμήμα : 11 ιατροί
     -ειδικό ιατρείο : ιατρείο πόνου
   -το τμήμα θα αναπτύξει δομές αναισθησίας σε απομακρυσμένους   χώρους
   Μονάδα μεταναισθητικής φροντίδας , μονάδα προαναισθητικής αξιολόγησης.
10.  Οδοντιατρικό τμήμα : 4 Οδοντίατροι
  Στην δύναμη του Χειρουργικού Τομέα εντάσσονται  λειτουργώντας ως σύμβουλοι ιατροί στο Νοσοκομείο  ένας Αγγειοχειρουργός , ένας Θωρακοχειρουργός και ένας Γναθοχειρουργός.
  Με βάση την κτιριακή υποδομή του Νοσοκομείου θα μπορούσαν χωροταξικά να διακριθούν οι παρακάτω Ενότητες :
Α΄Χειρουργική Ενότητα : Μία  Χειρουργική κλινική (Α΄ ή Β΄) , Νευροχειρουργική κλινική
Β΄Χειρουργική Ενότητα : Μία Χειρουργική κλινική (Α΄ή Β΄) , Ουρολογική κλινική
Γ΄Χειρουργική Ενότητα : Ορθοπαιδική κλινική, ΩΡΛ
Δ΄Χειρουργική Ενότητα : Μαιευτική Γυναικολογική κλινική , Οφθαλμολογική κλινική
Γ΄) Εργαστηριακός Τομέας :
1)  Ακτινοδιαγνωστικό τμήμα στο οποίο  λειτουργούν :
                                     - Ακτινολογικό τμήμα
                                     - Τμήμα ακτινοσκοπήσεων (ειδικές εξετάσεις)
                                     - Τμήμα υπερήχων
                                     - Μαστογράφος
                                     - Οστική μέτρηση
                                     - Αξονικός Τομογράφος
                                     - Μαγνητικός Τομογράφος
                                     - Δημιουργείται τμήμα Αγγειογραφίας – Αιμοδυναμικό
Συνολικά 10 ιατροί
2)Τμήμα Βιοπαθολογίας στο οποίο λειτουργούν :
                                       -αιματολογικό εργαστήριο
                                       -Μικροβιολογικό εργαστήριο
                                       -Ανοσολογικό εργαστήριο
                                       -Βιοχημικό εργαστήριο
                                       -Μοριακό εργαστήριο
Το τμήμα λειτουργεί υπό ενιαία Διεύθυνση. Σε κάθε εργαστήριο υπάρχει υπεύθυνος ιατρός. Συνολικά 7 ιατροί.
3) Παθολογοανατομικό τμήμα : 3 ιατροί.
4)Τμήμα Πυρηνικής Ιατρικής : 3 ιατροί.
5) Κυτταρολογικό τμήμα : συνέχιση της λειτουργίας ως κέντρο προσυμπτωματικού ελέγχου Γενικού πληθυσμού 4 Νομών (Σέρρες , Δράμα, Ξάνθη, Καβάλα) , ανάπτυξη κλινικής Κυτταρολογίας. Συνολικά 3 ιατροί.
6)Τμήμα Αιμοδοσίας : εργαστήριο Κυτταρομετρίας, τμήμα πρόληψης Μεσογειακής αναιμίας , Αιματολογικό ιατρείο , κινητή μονάδα για εξορμήσεις. Συνολικά 4 ιατροί και 1 Βιολόγος.
Δ΄) Διατομεακά τμήματα με δυναμικότητα 21 κλίνες:
              Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών : 5 ιατροί
              Μονάδα Βραχείας Νοσηλείας : 9 κλίνες
              Μονάδα Εντατικής Θεραπείας : 12 κλίνες , 8 ιατροί.
              Ιατροδικαστική Υπηρεσία : 1 ιατρός
              Ιατρική εργασίας : 1 ιατρός
Ε΄)Τομέας Ψυχικής Υγείας  δυναμικότητας 25 κλινών. 
Περιλαμβάνει την ψυχιατρική κλινική , δύο προστατευόμενα Διαμερίσματα Αυτόνομης Διαβίωσης, νοσοκομείο ημέρας , ΚΟΙΣΠΕ Τομέα Ψυχικής Υγείας Καβάλας και  το Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Καβάλας. Πρέπει ο οργανισμός να προβλέπει την δημιουργία κινητής μονάδας Ψυχικής Υγείας καθώς και την δημιουργία οικοτροφείου.
 Συνολικά 8 ιατροί.
  Το σύνολο των παραπάνω περιγράφει ένα Νοσοκομείο δυναμικότητας 428 κλινών στο οποίο θα εργάζονται 168 ειδικοί ιατροί.


    Το ΔΣ της ΕΓΕΣΥΚ ασφαλώς έχει άποψη και για την διάρθρωση και λειτουργία και των λοιπών, πέραν της Ιατρικής, υπηρεσιών του Νοσοκομείου. Θα περιμένουμε τις απόψεις και τις τοποθετήσεις των αρμόδιων θεσμικών φορέων και οργάνων και αν κρίνουμε απαραίτητο θα τοποθετηθούμε συμπληρωματικά. Σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στην αναγκαιότητα ο νέος οργανισμός να προβλέπει την ύπαρξη Γραμματειακής Υποστήριξης  για την λειτουργία του συνόλου των κλινικών και  εργαστηρίων του Νοσοκομείου.

Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017

2 Μάρτη 24ωρη απεργία ΟΕΝΓΕ για το ασφαλιστικό

  
                               ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΕΝΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Από 1/1/2017 τέθηκε σε εφαρμογή ο Ν. Κατρούγκαλου. Με το νόμο της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ προστίθεται ένας ακόμη κρίκος στην αλυσίδα των αντι-ασφαλιστικών νομοθετημάτων των προηγούμενων κυβερνήσεων.                                                                                     
Ø  Μειώνονται οι συντάξεις μέσω του νέου τρόπου υπολογισμού τους.
Ø  Επιβάλλονται νέες αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν κάποιος επιθυμεί να θεμελιώσει δικαίωμα και για δεύτερη ανταποδοτική σύνταξη ή να συνεχίσει την ασφάλιση του και σε δεύτερο φορέα ασφάλισης επιβαρύνεται και με την εργοδοτική εισφορά. Το ύψος της δεύτερης ασφαλιστικής εισφοράς διαμορφώνεται στο 20% των συντάξιμων αποδοχών.                                                                     
Ø  Τριπλασιάζεται σχεδόν το κόστος εξαγοράς πλασματικών ετών αφού αυξάνεται σταδιακά από 6,67% στο 20%.
Ø  Επιβάλλονται εισφορές 20% στους άνεργους γιατρούς που ασφαλίζονται υποχρεωτικά, π.χ. ειδικευόμενοι που είναι στην ανομονή από το ένα κομμάτι της ειδικότητας στο άλλο.   
Ø  Ολοκληρώνεται η εγκληματική κλοπή των αποθεματικών του ΤΣΑΥ μετά το τζογάρισμα στο χρηματιστήριο, τα ομόλογα και το κούρεμα του PSI.                                                                            
Ø  Η ενοποίηση των ταμείων θα έχει ως αποτέλεσμα την συρρίκνωση των παροχών Υγείας και Πρόνοιας και την εξίσωση προς τα κάτω.
Το νέο έγκλημα στο Ασφαλιστικό δεν αφήνει κανέναν στο απυρόβλητο. Δεν αφορά μόνο τους συναδέλφους παλιούς ασφαλισμένους ούτε μόνο αυτούς που τους απομένουν λίγα χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν. Αφορά κυρίως τους νέους συναδέλφους, ειδικευόμενους, επικουρικούς που για να πάρουν πλήρη σύνταξη θα πρέπει να δουλεύουν δυο ζωές... τουλάχιστον.
Μας αφορά όλους. Γιατί το ασφαλιστικό δεν είναι μόνο η σύνταξη είναι και η ιατροφαρμακευτική μας περίθαλψη.                                                                                                            
Η ασφάλιση μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση, δημιουργείται το πλαίσιο για την απεμπλοκή του κράτους. Ενταφιάζεται οριστικά ο κοινωνικός χαρακτήρας της ασφάλισης, δικαίωμα δεκαετιών κατακτημένο με αγώνες.  Η ανταποδοτικότητα είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αυτοχρηματοδότηση των ταμείων απ’ τους εργαζόμενους, μεταφράζεται σε συνεχείς μειώσεις των συντάξεων και σε συνεχείς αυξήσεις των εισφορών για να «βγαίνει» το ταμείο.                                                                                                                                                                                   
Στόχος η μείωση του μη μισθολογικού κόστους, πλευρά του οποίου είναι και η ασφάλιση, πάγια απαίτηση των επιχειρηματικών ομίλων. Αυτό άλλωστε υπηρετούν οι κατευθύνσεις και οι οδηγίες της Ε.Ε για τη σύνταξη και την ασφάλιση.
Ταυτόχρονα, η συνειδητή απαξίωση της Κοινωνικής Ασφάλισης στρώνει το έδαφος για τα πιράνχας των ιδιωτικών ασφαλιστικών και των επιχειρηματικών ομίλων  της Υγείας για να κάνουν χρυσές δουλειές.                   

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Δε θα σταματήσουν αν δεν τους σταματήσουμε. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μαζί με τους «θεσμούς» συμφώνησαν σε ομοβροντία αντιλαϊκών μέτρων για μετά το 2018 συν όλα αυτά που περιλαμβάνονται στο κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης. Νέα καρατόμηση του αφορολόγητου, νέο χτύπημα στο ασφαλιστικό, στο συνταξιοδοτικό.
Στο χώρο της Υγείας είναι στα σκαριά νέες ανατροπές σε βάρος των δικαιωμάτων των υγειονομικών και των ασθενών. Νέες αντιδραστικές αλλαγές στους οργανισμούς των νοσοκομείων, στην ιατρική εκπαίδευση, νέο χτύπημα  στο ωράριο  των  γιατρών. Και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό...   
Δεν έχουμε άλλα περιθώρια για αυταπάτες. Δεν συμβιβαζόμαστε με το κλίμα της ηττοπάθειας και της μοιρολατρίας.
                                                                                                        
Περνάμε στην αντεπίθεση! Δίνουμε μαζική μαχητική απεργιακή απάντηση!
Να αποτελέσει η απεργία στις 2 Μάρτη το εφαλτήριο για νέους αγώνες. Από κοινού με τους υπόλοιπους υγειονομικούς, τους ασθενείς, όλο το λαό  να παλέψουμε για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα μας στη μόνιμη δουλειά, στην υγεία, στην ασφάλιση. Να διεκδικήσουμε την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας.

Απαιτούμε - διεκδικούμε:
Ø  Κατάργηση όλων των αντι-ασφαλιστικών νόμων. Αποκλειστικά δημόσια, καθολική, υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση.                                                                                                                      
Ø  Επιδότηση στο 80% του μισθού και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη του άνεργου γιατρού, κατά τη διάρκεια της αναμονής για ειδικότητα.
Ø  Άμεση καταβολή των οφειλών του κράτους και της μεγαλοεργοδοσίας στην Κοινωνική Ασφάλιση. Πλήρης κάλυψη από το κράτος των κλεμμένων αποθεματικών των ταμείων. Όχι στο «τζογάρισμα» των αποθεματικών.
Ø  Ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά. Άμεση λήψη μέτρων για την πρόληψη και αντιμετώπιση του επαγγελματικού κινδύνου και την προστασία της υγείας και ασφάλειας των υγειονομικών.
Ø  Αποκατάσταση των μισθολογικών και ασφαλιστικών απωλειών. Μείωση των εισφορών για τον κλάδο της σύνταξης.

Ø  Ενιαίο, καθολικό, αποκλειστικά Δημόσιο και Δωρεάν σύγχρονο σύστημα Υγείας-Πρόνοιας, με αποκλειστική χρηματοδότηση από το κράτος. Κατάργηση των εισφορών των ασφαλισμένων στον κλάδο υγείας.

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Απόφαση ΔΣ ΕΓΕΣΥΚ για την "λίστα χειρουργείου"

                                  
   Το ΔΣ της ΕΓΕΣΥΚ στην συνεδρίαση της 24-01-2017 ασχολήθηκε με τα θέματα που προκύπτουν από την υπο εφαρμογή απόφαση του Υπουργείου Υγείας  (Αριθμ. Α3α/οικ.97136) για τον  «Τρόπο κατάρτισης, οργάνωσης και λειτουργίας της Λίστας Χειρουργείου».
 Θεωρούμε καταρχάς θετική την εκδήλωση αυτής της πρωτοβουλίας. Είναι σημαντικό να καθοριστούν συνθήκες απόλυτης  διαφάνειας στην κατάρτιση και διαχείριση της λίστας χειρουργείου με την ταυτόχρονη μεταφορά της ευθύνης για την τήρησή της στήν διοικητική υπηρεσία του Νοσοκομείου. Ταυτόχρονα εκτιμούμε ότι οι προβλέψεις της Υπουργικής απόφασης δημιουργούν μια σειρά προβλήματα που αγγίζουν την μορφή και τον χαρακτήρα του ΕΣΥ. Ως σημαντικότερα αξιολογούμε τα εξής.

  1.      Η «λίστα χειρουργείου» όπως προβλέπεται, δεν είναι λίστα χειρουργείου της κάθε χειρουργικής κλινικής αλλά ξεχωριστή , προσωπική «λίστα» του κάθε χειρουργού. Αυτό αντίκειται στο βασικό Νομοθετικό πλαίσιο του ΕΣΥ και αμφισβητεί τις βασικές αρχές με βάση τις οποίες δημιουργήθηκε και λειτουργεί το Εθνικό Σύστημα Υγείας.
  2.      Σε καμία φάση από την αρχική κλινική εκτίμηση μέχρι την διενέργεια του χειρουργείου, δεν προβλέπεται κανένας έλεγχος ή δικλείδα ασφαλείας που να διασφαλίζει το ότι η χειρουργική αντιμετώπιση του ασθενούς θα γίνεται κάθε φορά από τον κατάλληλο σε ότι αφορά την χειρουργική επάρκεια και εμπειρία χειρουργό. Και αυτό επιχειρείται σε ένα σύστημα στο οποίο το σύνολο των δραστηριοτήτων κάθε κλινικής βρίσκεται με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο υπό τον έλεγχο, την επιστημονική αλλά και την νομική ευθύνη του Συντονιστή Διευθυντή ή του Επιστημονικά υπεύθυνου της κάθε χειρουργικής κλινικής.
  3.      Το εύρος του χειρουργικού έργου του κάθε υπηρετούντος στο σύστημα χειρουργού, θα εξαρτάται απόλυτα και αποκλειστικά από την «ζήτηση» των ασθενών με ότι αυτό συνεπάγεται για την διασφάλιση της χειρουργικής επάρκειας και της εξέλιξης των νεότερων συναδέλφων.
  4.       Ο προτεινόμενος τρόπος κατάρτισης της λίστας είναι ιδιαίτερα γραφειοκρατικός και τυχών πιστή εφαρμογή των προβλέψεών του, αν δεν παρθούν υπόψη οι επικρατούσες συνθήκες σε κάθε Νοσοκομείο και οι ιδιαιτερότητες των κλινικών, θα οδηγήσει στην μείωση του αριθμού των τακτικών χειρουργείων που διενεργούνται σήμερα.

 Τα ερωτήματα που πρέπει άμεσα και επαρκώς να απαντηθούν είναι τα εξής:
  1. Ποιος , τι χειρουργεί σε κάθε κλινική;
  2. Πως καταρτίζετε το πρόγραμμα χειρουργείου; Ποιος ο ρόλος του Συντ.Δ/ντή ή του Επιστημονικά υπεύθυνου;
  3. Πως διασφαλίζετε η μέγιστη δυνατή χρησιμοποίηση των χειρουργικών αιθουσών;
  4. Πως αξιολογείται και πώς διασφαλίζεται η χειρουργική επάρκεια κάθε χειρουργού;
  5. Με ποιο κριτήριο  ορίζεται ο χειρουργικός χρόνος κάθε χειρουργού;
 Θεωρούμαι ότι τα πρακτικά ζητήματα που θα ανακύψουν κατά την εφαρμογή του εγχειρήματος θα είναι πάρα πολλά και οι λύσεις που θα πρέπει να δοθούν δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν και να προταθούν τώρα στο σύνολό τους .Είναι όμως απολύτως απαραίτητο να τηρηθούν οι παρακάτω αρχές:
  1. Η λίστα χειρουργείου να τηρείται ανά κλινική και όχι ανά χειρουργό.
  2. Να υπάρξει επαρκής αριθμός διοικητικών υπαλλήλων που θα αναλάβει το έργο της σύνταξης , διαχείρισης και κοινοποίησης στον ιστότοπο του Νοσοκομείου της λίστας  χειρουργείου(κατ΄ελάχιστον δύο).
  3. Αμέσως μετά την σύστασή της, η Επιτροπή Χειρουργείου να καθορίσει τον αναλογούντα σε κάθε χειρουργική κλινική χειρουργικό χρόνο ( για το σύνολο των αναγκών κάθε κλινικής με εξαίρεση τα περιστατικά που με βάση τις ιδιαιτερότητές τους ανά ειδικότητα, χειρουργούνται ως επείγοντα).
  4. Κάθε κλινική καταρτίζει κατάλογο διαγνώσεων με την αντίστοιχη χρονική κατηγοριοποίηση. Η κατηγοριοποίηση μπορεί να ταυτίζεται ή να αποκλίνει από την προτεινόμενη από την υπουργική απόφαση ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε ειδικότητας.
  5. Η λίστα καθώς και κάθε αλλαγή σε αυτήν, αφορούν αποκλειστικά τον χειρουργικό χρόνο της κάθε κλινικής.
  6. Σε κάθε χρονική στιγμή ο Συντ. Δ/ντης ή ο Επιστ.Υπεύθυνος της κλινικής ενημερώνεται για τα πλήρη δεδομένα των ασθενών που βρίσκονται στην λίστα αναμονής, επιλύει τεχνικά αλλά και Επιστημονικά ζητήματα που αφορούν τον καλύτερο και λειτουργικότερο τρόπο κατάρτισής του προγράμματος χειρουργείου   και καταρτίζει τελικά το πρόγραμμα του χειρουργείου. Σε περιπτώσεις που απαιτείται ειδική εμπειρία φροντίζει για την ανάθεση του χειρουργείου στον καταλληλότερο χειρουργό, εξασφαλίζει την συμμετοχή των γιατρών στις χειρουργικές πράξεις με τρόπο που να διασφαλίζετε η διατήρηση της χειρουργικής επάρκειας όλων των χειρουργών της κάθε κλινικής. Η επιλογή γιατρού υλοποιείται κατά το δυνατόν και όχι υποχρεωτικά. Για όλα τα παραπάνω ελέγχεται από την επιτροπή χειρουργείου.
  7. Η επιτροπή χειρουργείου φροντίζει για την έγκαιρη ανακατανομή τυχών κενού χειρουργικού χρόνου κάποιας κλινικής, σε κλινικές με μεγάλη λίστα αναμονής.
  8. Η επιτροπή χειρουργείου καθορίζει με βάση τις επικρατούσες συνθήκες στο Νοσοκομείο τον μέγιστο χρόνο που μπορεί να βρίσκεται σε αναμονή κάποιος ασθενής.
  9. Για κάθε αναβολή χειρουργείου κατατίθεται στην επιτροπή χειρουργείου αιτιολογημένη , υποχρεωτικά γραπτή εξήγηση από τον γιατρό που αναβάλλει το χειρουργείο.
  10. Το αίτημα ασθενούς για τοποθέτηση στην λίστα χειρουργείου συνοδεύεται από Υπεύθυνη δήλωση στην οποία ο ασθενής δηλώνει ότι δεν βρίσκεται για τον ίδιο λόγο σε λίστα άλλου νοσοκομείου.
  11. Λειτουργία της λίστας από 01-05-2017. Ένταξη σε αυτήν όλων όσων είναι σε αναμονή για μετά τις 01-05-17, αφού γίνει επιβεβαίωση από τον Διοικητικό υπάλληλο.
  12. Συνεχής αξιολόγηση του συνόλου των θεμάτων που προκύπτουν , έλεγχος της διαδικασίας και εισαγωγή των απαραίτητων αλλαγών από την Επιτροπή Χειρουργείου. Μοναδικές αδιαπραγμάτευτες αλλά και καθολικής εφαρμογής αρχές θα πρέπει να είναι οι αρχές της διαφάνειας και της αποτροπής πελατειακών σχέσεων.


                                                                                                              Για το ΔΣ της ΕΓΕΣΥΚ

    Ο πρόεδρος                                                                                             Η γραμματέας
Τσαρίδης Στάθης                                                                                       Λαμπίρη Κλαίρη


   
 
 
 


Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

Εκδικάσθηκε η έφεση που ασκήσαμε για την υπόθεση των απλήρωτων εφημεριών των ειδικευομένων για το έτος 2012

   Την Τρίτη 17-01-2017 εκδικάσθηκε στο Πρωτοδικείο  Καβάλας, η έφεση που ασκήσαμε ως ΕΓΕΣΥΚ ενάντια στην πρωτόδικη απόφαση του Ειρηνοδικείου Καβάλας  για το θέμα των απλήρωτων εφημεριών των ειδικευομένων του 2012.

  Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί σε περίπου τρεις μήνες.

                                                                                                                     Το ΔΣ της ΕΓΕΣΥΚ

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2016

   

                                        Το ΔΣ της ΕΓΕΣΥΚ  σας εύχεται ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ,
                                        Υγεία, Αγάπη, Ευτυχία, Δημιουργικότητα, Επιτυχίες
                                                               ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!!

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΓΕΣΥΚ (Δευτέρα 12-12-2016 , ώρα 13.00, αμφιθέατρο Γ.Ν.Καβάλας )

Ημερήσια Διάταξη
  • Απολογισμός – προγραμματισμός δράσης ΕΓΕΣΥΚ
  • Στελέχωση Νοσοκομείου (μόνιμοι και Επικουρικοί γιατροί). Αρχές και προτεραιότητες στην πολιτική προσλήψεων του Νοσοκομείου.
  • Αποσπασμένοι ιατροί
  • Κατάσταση – διεκδικητικό πλαίσιο στο ΠΕΔΥ (Κέντρα Υγείας, Κεντρική Μονάδα Υγείας ΠΕΔΥ-Καβάλας).
  • Παραίτηση μέλους ΔΣ ΕΓΕΣΥΚ, συμπλήρωση ΔΣ.

Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016

ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ







             ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ 

 ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΝΕΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΜΕΧΡΙ

 ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 28/11/2016 ΩΡΑ 9.30ΠΜ.

 Η ΑΙΤΗΣΗ ΝΑ ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ.

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2016

Επίσκεψη κλιμακίου του ΠΙΣ σε Καβάλα, Σέρρες και Δράμα . Δελτίο Τύπου

                                  
                                                                                                                               Αθήνα 1.11.2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Υποστελεχωμένα τα Νοσοκομεία της Ανατολικής Μακεδονίας
Επίσκεψη κλιμακίου του ΠΙΣ σε Καβάλα, Σέρρες και Δράμα

Υποστελεχωμένα κατά 50% σε μόνιμο ιατρικό προσωπικό είναι τα Νοσοκομεία της Ανατολικής Μακεδονίας. Επίσης, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού  στα Νοσοκομεία. Οι δημόσιες δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας δεν επαρκούν επίσης για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών.
Τις  διαπιστώσεις αυτές έκανε κλιμάκιο του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Μιχαήλ Βλασταράκο, που επισκέφθηκε τις Υγειονομικές Μονάδες της Καβάλας, των Σερρών και της Δράμας στις 28 – 30 Οκτωβρίου μετά από πρόσκληση και συνεννόηση με τους Ιατρικούς Συλλόγους των περιοχών. Στο κλιμάκιο συμμετείχαν ο Β΄ Αντιπρόεδρος του Π.Ι.Σ. κ. Κωνσταντίνος Κουτσόπουλος, ο Ταμίας κ. Βλαδίμηρος Παναγιωτίδης και κ. Αναστάσιος Βασιάδης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου.
Κατά τη διάρκεια τη επίσκεψης το κλιμάκιο του Π.Ι.Σ. συζήτησε με Προέδρους και μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Ιατρικών Συλλόγων, εκπροσώπους των Νοσοκομειακών Ιατρών, του ΠΕΔΥ και του ΕΟΠΥΥ, Ιδιώτες και Εργαστηριακούς Ιατρούς, Διευθυντές Κέντρων Υγείας, καθώς και Διοικητές των Νοσοκομείων, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Διαπιστώθηκαν τα εξής:
-          Υποστελέχωση των υγειονομικών μονάδων σε μόνιμο ιατρικό προσωπικό, η οποία μεσοσταθμικά ανέρχεται στο 50%.
-          Μεγάλη έλλειψη ειδικευομένων ιατρών σε ορισμένα Νοσοκομεία.
-          Έλλειψη λοιπού προσωπικού στα Νοσοκομεία, δυσλειτουργίες στο ΕΚΑΒ και αδυναμία ασφαλούς εφημέρευσης κλινικών και τμημάτων.
-          Όσον αφορά τα Κέντρα Υγείας των παραπάνω περιοχών, η αποσύνδεσή τους από τα Νοσοκομεία, έχει δημιουργήσει πολλά και σοβαρά προβλήματα, τα οποία αυξάνουν με τις αποσπάσεις γενικών ιατρών, προκειμένου να καλύπτουν εφημεριακές ανάγκες των Νοσοκομείων, καθώς και την μεταφορά περιστατικών που χρήζουν νοσοκομειακής περίθαλψης από τα Κέντρα Υγείας προς τα Νοσοκομεία.
-          Οι μονάδες ΠΕΔΥ λειτουργούν υποτυπωδώς και οι συμβεβλημένοι ιατροί του ΕΟΠΥΥ είναι ελάχιστοι.
-          Οι δημόσιες δομές της πρωτοβάθμιας περίθαλψης δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών.
-          Τα ιδιωτικά ιατρεία, λόγω της φτωχοποίησης της κοινωνίας από τα περιοριστικά μέτρα που συνεχώς επιβάλλονται, υπολειτουργούν. Πολλά κλείνουν και οι ιατροί οδηγούνται στην υπαλληλοποίηση ή στην ανεργία, ενώ αρκετοί είναι αυτοί που αναγκάζονται να μεταναστεύουν. Ειδικότερα, οι εργαστηριακοί ιατροί αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα εξαιτίας του χαμηλού προϋπολογισμού για τις διαγνωστικές εξετάσεις και του απαράδεκτου και υπερβολικού clawback, το οποίο επιβάλλεται, πλέον του rebate. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την κοστολόγηση και κάλυψη από τον ΕΟΠΥΥ 86 νέων εξετάσεων χωρίς την ανάλογη αύξηση του προϋπολογισμού του Οργανισμού, δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον γι αυτή την κατηγορία των ιατρών οι οποίοι καλούνται καθημερινά να καλύψουν τα κενά που δημιουργεί στην περίθαλψη η έλλειψη δημοσίων δομών.
Αυξήθηκε κατά 70% η προσέλευση στα Νοσοκομεία για υπηρεσίες ΠΦΥ
Μετά τις συζητήσεις, οι εκπρόσωποι του Π.Ι.Σ. και των αρμοδίων τοπικών φορέων συμφώνησαν ότι πρέπει να γίνουν τα ακόλουθα βήματα:
-          Δημιουργία υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης με δημόσιες δομές, ώστε να αποσυμφορούν τα Νοσοκομεία από έναν ρόλο που δεν τους ανήκει. Να σημειωθεί ότι η προσέλευση των ασθενών στα Νοσοκομεία, για την παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης, έχει αυξηθεί κατά 70%.
-          Στελέχωση των Νοσοκομείων με μόνιμο νέο προσωπικό για την ανανέωση του γερασμένου ΕΣΥ (μέσος όρος ηλικίας 60 έτη).
-          Ανανέωση της υλικοτεχνικής υποδομής και αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων μηχανημάτων.
-          Σωστή λειτουργία της επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας. 
Αύξηση των δημοσίων δαπανών υγείας
Επίσης, οι εκπρόσωποι των ιατρών τόνισαν ότι πρέπει να προχωρήσουν οι συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ και να λειτουργήσει η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης. Με την επ΄ αόριστον αναβολή της σύναψης νέων συμβάσεων ουσιαστικά το κράτος δείχνει την πόρτα της εξόδου στους νέους ιατρούς.
Τόνισαν ότι πρέπει να αυξηθεί ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ για τις διαγνωστικές εξετάσεις ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών και με την πρόσθεση των 86 εξετάσεων, αλλά και να μην συνεχιστεί η κλοπή των ιατρών μέσω του απαράδεκτου clawback.
Το Υπουργείο  Υγείας θα πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές του για να αυξηθεί ο προϋπολογισμός των δημόσιων δαπανών υγείας. Η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ θα πρέπει να ανέλθει στο 1% του ΑΕΠ, αντί του 0,26% που είναι σήμερα, προκειμένου ο Οργανισμός να μπορεί να παράσχει στους ασφαλισμένους αξιοπρεπείς υπηρεσίες υγείας αλλά και να είναι σε θέση να εκπληρώνει τις συμβατικές του υποχρεώσεις. Πρέπει, παράλληλα, τα Ασφαλιστικά Ταμεία να εφαρμόσουν το Νόμο, ώστε να διοχετεύονται απευθείας οι εισφορές ασθένειας προς τον ΕΟΠΥΥ.
Σε ότι αφορά τα Νοσοκομεία, για τη καλύτερη λειτουργία τους, απαιτείται σωστή οργάνωση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών με ανεξαρτησία από τις υπόλοιπες δομές του Νοσοκομείου, προκειμένου οι κλινικές και τα τμήματα να λειτουργούν με ορθούς και ασφαλείς κανόνες.
Ακόμη, αναφέρθηκε η αναγκαιότητα ηλεκτρονικοποίησης του συστήματος σε όλα τα επίπεδα με τη δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου, ηλεκτρονικής κάρτας, την ενσωμάτωση των κατευθυντήριων οδηγιών και των διαγνωστικών πρωτοκόλλων στο σύστημα της ΗΔΙΚΑ, και real time παρακολούθηση των πράξεων.
Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος ζητεί από τη Κυβέρνηση, το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τα λοιπά κόμματα της Βουλής και τους αρμόδιους φορείς, να συνεργαστούν με στόχο την ανάταξη μίας κατάστασης για την οποία χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια, ρεαλισμός και αποφασιστικότητα.
Ο Π.Ι.Σ. προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις, προκειμένου να ανταποκριθεί σε αυτό που η κοινωνία και η ιατρική κοινότητα ζητούν.


ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ Π.Ι.Σ.

Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Εκδήλωση Παθολογικής κλινικής ΓΝΔράμας (πρόληψη και αποκατάσταση ΑΕΕ)

   Η παθολογική κλινική του ΓΝΔράμας διοργανώνει στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας εγκεφαλικών επεισοδίων -29 Οκτωβρίου- για 3η φορά, ημερίδα πρόληψης και αποκατάστασης ΑΕΕ στο Δημαρχείο Δράμας στις 22 Οκτωβρίου ώρα 19.00.

Ομιλητές : Rudolf Jobst, Δντης Νευρολογος Νοσοκομείου " Παπαγεωργιου"
                  Α.Ξανθης -  Επιμελητής Α΄ Παθολογος ΓΝΔράμας
                  Β.Καλλινικος -  Φυσιατρος

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

Διημερίδα πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας.(ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ 1 και 2 Οκτωβρίου 2016, Καλογερικό Λιμένα Θάσου )

  Το ΠΕΔΥ/ΚΥ Πρίνου Θάσου και ο Δήμος Θάσου διοργανώνουν διημερίδα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας το ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ 1 και 2 Οκτωβρίου 2016 στο Καλογερικό του Λιμένα Θάσου.
   Σάββατο 1/10 Θέμα:"Αντιμετώπιση οξέων συμβαμάτων και η διαχείριση χρόνιων νόσων στην Πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας". Ώρα προσέλευσης: 08.30 π.μ.
   Κυριακή 2/10 Θέμα: "Ανοιχτή συζήτηση με τη συμμετοχή των πολιτών για θέματα που αφορούν την Υγεία". Ώρα προσέλευσης: 10:00 π.μ.

Για να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα κάντε κλικ εδώ

Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΕΛΛΗΝΑ

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

Ενημερωτικό σημείωμα (Νέα αναβολή για την υπόθεση των απλήρωτων εφημεριών των ειδικευομένων του 2012)

   Την Τρίτη 27-09-2016 επρόκειτο να δικαστεί η έφεση που ασκήσαμε ως ΕΓΕΣΥΚ για το θέμα των απλήρωτων εφημεριών των ειδικευομένων του 2012. Όπως μας ενημέρωσε η νομική μας σύμβουλος, ο δικηγόρος του Νοσοκομείου ζήτησε και πήρε  αναβολή γιατί τα έγγραφα από το Νοσοκομείο του επιδόθηκαν την 26-09-2016 και δεν είχε χρόνο να προετοιμαστεί.
    Νέα δικάσιμος ορίσθηκε για την  17η Ιανουαρίου 2017.
   Έχουμε την διαβεβαίωση από την νομική μας σύμβουλο ότι αυτή η εξέλιξη δεν δημιουργεί κάποιο πρόβλημα, οι τόκοι τρέχουν κανονικά και δεν υφίσταται θέμα παραγραφής όσο μεσολαβούν δικάσιμοι .

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2016

Συνάντηση του ΔΣ της ΕΓΕΣΥΚ με τον Διοικητή του Νοσοκομείου καβάλας κ.Καρασαβόγλου Αν. ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

   
   Την Τρίτη 06-09-2016 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του ΔΣ της ΕΓΕΣΥΚ με τον νέο Διοικητή του Νοσοκομείου Καβάλας κ.Καρασαβόγλου Αναστ, μετά από αίτημα του ΔΣ της ΕΓΕΣΥΚ. Στην συνάντηση συζητήθηκαν τα παρακάτω θέματα που τέθηκαν από την μεριά της ΕΓΕΣΥΚ:

  1.     Οργανισμός του Νοσοκομείου Καβάλας : ζητήθηκε να γίνει κάθε δυνατή ενέργεια από την μεριά της Διοίκησης ώστε να λήξει η εκκρεμότητα που υπάρχει με τον οργανισμό του Νοσοκομείου. Τονίσθηκε η αναγκαιότητα δημιουργίας ενός νέου σύγχρονου οργανισμού που θα διασφαλίζει τις προοπτικές ανάπτυξης του Νοσοκομείου με βάση τις ανάγκες του νομού αλλά και τον ρόλο που αντικειμενικά παίζει το Νοσοκομείο Καβάλας σε περιφερειακό επίπεδο. Απόψεις και προσπάθειες για μερική υλοποίηση του οργανισμού της 31-12-2012, δεν γίνονται αποδεκτές. Η σύσταση του νέου οργανισμού θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο διαλόγου όλων των θεσμικών παραγόντων του Νοσοκομείου. Η ΕΓΕΣΥΚ θα έχει θέση σε αυτήν την διαδικασία και θα καταθέσει συγκεκριμένες απόψεις και προτάσεις.
  2.     Εφημερίες : αναλύθηκε από την μεριά μας το πρόβλημα που υπάρχει με τις εφημερίες ως αποτέλεσμα των ανεπαρκών κονδυλίων αλλά και των ελλείψεων σε ιατρικό προσωπικό. Ξεκαθαρίσαμε ότι την κατάσταση που υπάρχει στο εφημεριακό δεν την νομιμοποιεί ο χρόνος , η σύγκριση με άλλα νοσοκομεία, ή το γεγονός ότι κατά την φετινή χρονιά υπάρχει μια κανονικότητα στην αποπληρωμή των εφημεριών. Θεωρούμε ότι με χειρότερους όρους, λόγω των συνεχιζόμενων περικοπών και του μειωμένου προσωπικού, συνεχίζει να ισχύει η απόφαση του ΔΣ του Νοσοκομείου του 2012, που αναγνώριζε την αδυναμία του Νοσοκομείου να εξασφαλίσει ασφαλή εφημέρευση.  Ζητήσαμε από τον Διοικητή του Νοσοκομείου να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποπληρωθεί το ποσό των 42.133€ που χρωστάει ακόμη το Νοσοκομείο στους γιατρούς για εφημερίες του 2015. Ενόψει της κατάρτισης του προϋπολογισμού και του καθορισμού των κονδυλίων για τις εφημερίες του 2017 ζητήσαμε να προβεί η Διοίκηση σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων για το Νοσοκομείο μας.
  3.   Τέθηκε αναλυτικά το πρόβλημα των ελλείψεων σε ιατρικό προσωπικό αλλά και σε νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό . Η προκήρυξη επτά θέσεων μόνιμου ιατρικού προσωπικού ασφαλώς είναι κάτι θετικό, απολύτως όμως αναντίστοιχο με τις ανάγκες που υπάρχουν. Η επιμήκυνση των συμβάσεων των Επικουρικών που έληγαν την 30-09-2016 δίνει μια προσωρινή ανάσα στο νοσοκομείο δεν καλύπτει όμως συναδέλφους των οποίων η θητεία λήγει μετά την 30-09-16 δημιουργώντας συνθήκες ανισονομίας που πρέπει να αντιμετωπισθεί. Μας προβληματίζει ιδιαίτερα η διαπίστωση ότι γενικεύεται η χρήση του θεσμού του Επικουρικού ιατρού ως βασικού τρόπου αντιμετώπισης των ελλείψεων σε ιατρικό προσωπικό. Με την τακτική αυτή το κράτος αποσύρεται από την μισθοδοσία των γιατρών και την μεταφέρει στους προϋπολογισμούς των νοσοκομείων επιβαρύνοντάς τους υπέρμετρα. Ταυτόχρονα δημιουργείται μια μεγάλη κατηγορία συναδέλφων, που σε λίγο θα προσεγγίζει το 1/3 του συνόλου των υπηρετούντων ειδικών ιατρών, οι οποίοι εργάζονται σε συνθήκες ανασφαλούς εργασίας με ότι αυτό σημαίνει για τους ίδιους αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξης του Νοσοκομείου. Απαιτούμε την προκήρυξη μόνιμων θέσεων ιατρών και την κατάργηση των ανασφαλών και ελαστικών σχέσεων εργασίας. Ως ΕΓΕΣΥΚ απαιτήσαμε ενημέρωση για τον τρόπο που ορίζονται οι ανάγκες σε απαραίτητο ιατρικό προσωπικό και για τον τρόπο που το Νοσοκομείο ιεραρχεί τις προτεραιότητές του στην πρόσληψη μόνιμων ή Επικουρικών γιατρών.
  4.    Τέθηκε το θέμα της επιβάρυνσης τόσο στην εφημεριακή όσο και τακτική λειτουργία του Νοσοκομείου μας από τους όμορους νομούς. Δεν αντιδικούμε με νοσοκομεία που αντιμετωπίζουν σημαντικότερα προβλήματα από το δικό μας. Ταυτόχρονα όμως δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια σε μια κατάσταση που επιβαρύνεται συνεχώς. Είναι ανάγκη να ζητηθεί επιτακτικά από την ΥΠΕ να ενισχυθούν τα όμορα νοσοκομεία αλλά και να εξασφαλισθούν στο Νοσοκομείο Καβάλας οι απαραίτητοι πόροι και το απαραίτητο προσωπικό ώστε το Νοσοκομείο μας να μπορεί να ανταπεξέλθει στον περιφερειακό του ρόλο.
  5.   .Συζητήθηκε το θέμα της οργάνωσης της λειτουργίας του ΤΕΠ και του συντονισμού της λειτουργίας των γιατρών τόσο στο ΤΕΠ όσο και στις κλινικές, με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία, την καλύτερη και αποτελεσματικότερη χρήση πόρων και προσωπικού. Οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται ή θα γίνουν θα πρέπει να διασφαλίζουν την δυνατότητα του θεράποντος γιατρού να εξασφαλίζει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στα πλαίσια επιστημονικά τεκμηριωμένων πρωτοκόλλων που είναι ανάγκη να εισαχθούν στην καθημερινότητα της λειτουργίας μας. Η ΕΓΕΣΥΚ δεν αντιτίθεται στην έννοια της λογοδοσίας σε κάθε επίπεδο. Η λογοδοσία αφορά τους πάντες από τον Δ/ντή της Ιατρικής Υπηρεσίας, τους Δ/ντές των Τομέων, τους Συντονιστές Διευθυντές, τους Επιστημονικά υπεύθυνους των κλινικών, μέχρι και  τους ειδικευόμενους στο σύνολο όμως των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους.
  6.    . Ζητήσαμε από τον Διοικητή να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να τελειώσει το φαινόμενο των μόνιμα, έξω από κάθε νομικό πλαίσιο,  αποσπασμένων ιατρών.  Η ευθύνη της ΥΠΕ στο συγκεκριμένο θέμα είναι τεράστια. Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι θα πρέπει άμεσα ή να επιστρέψουν στις θέσεις τους ή να μεταταγούν ώστε να απελευθερωθούν οι θέσεις που καταλαμβάνουν στο Νοσοκομείο Καβάλας. Το νοσοκομείο πρέπει να διασφαλίσει τις θέσεις του μακριά από λογικές εξυπηρετήσεων ή συμψηφισμών.
  7.      Για άλλη μια φορά θέσαμε το θέμα των εφημερίων που χρησιμοποιούν οι ειδικευόμενοι γιατροί της Β΄Πνευμονολογικής και της Α΄Χειρουργικής κλινικής ζητώντας την μετατροπή τους σε χώρους αξιοπρεπούς ανάπαυσης κατά την εφημερία.
  Ο κ.Καρασαβόγλου για το θέμα του οργανισμού του νοσοκομείου αναγνώρισε την σοβαρότητα του προβλήματος, δήλωσε ότι και δική του θέληση είναι η έναρξη των διαδικασιών από την κεντρική πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας για την δημιουργία νέου οργανισμού. Δεσμεύθηκε ότι θα υπάρξει ευρεία διαβούλευση στο Νοσοκομείο για το συγκεκριμένο θέμα , δεν θα υπάρξουν αιφνιδιασμοί και εγγυήθηκε για την συμμετοχή της ΕΓΕΣΥΚ στην διαβούλευση για τον νέο οργανισμό. Για τα λοιπά θέματα εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πληρότητα της ενημέρωσης, δεσμεύθηκε για την μελέτη τους και την λήψη μέτρων στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του για την επίλυσή τους.
   Τέλος, συμφωνήθηκε να υπάρξουν και άλλες συναντήσεις για να συζητηθούν και άλλα θέματα που ο χρόνος δεν επέτρεψε να τεθούν και να υπάρξει ένας μόνιμος δίαυλος επικοινωνίας, ενημέρωσης και διαβούλευσης της ΕΓΕΣΥΚ με την Διοίκηση του Νοσοκομείου.

                                                                                                               Ο πρόεδρος της ΕΓΕΣΥΚ

                                                                                                                      Τσαρίδης Στάθης