Καβάλα,
04-11-2012
Παραθέτουμε
αυτούσιο το κείμενο, που ως απάντηση στην Ε.Γ.Ε.Σ.Υ.Κ. διοχέτευσε στον τύπο ο
Διοικητής του Γ.Ν.Καβάλας, παραθέτοντας παράλληλα και κατ' αντιπαραβολή (σε
παρένθεση με έντονα πλάγια κόκκινα γράμματα και υπογράμμιση) τα ερωτηματικά που
ανακύπτουν από τις ανακρίβειες με τις οποίες βρίθει το κείμενο, αλλά και τα
πραγματικά γεγονότα προς αποκατάσταση της αλήθειας και της πραγματικότητας και
για την αποφυγή κάθε είδους παραπληροφόρησης και πλάνης του κοινού της πόλης
μας:
«Με αφορμή
έγγραφο της ΕΓΕΣΥΚ προς το Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, στις 14
Οκτωβρίου 2012, το οποίο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Συλλόγου και
δημοσιεύθηκε στον τοπικό τύπο, προς αποκατάσταση της αλήθειας, πρέπει να
ενημερώσω τον κόσμο της Καβάλας, για τα πραγματικά γεγονότα που αναφέρονται
στην επιστολή, αφού βέβαια, πρώτα, δηλώσω ότι η επίλυση των προβλημάτων του
Νοσοκομείου δεν πρέπει να επιχειρείται μέσω των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, μια
και είναι γνωστό σε όλους, ότι η πόρτα μου είναι πάντα ανοιχτή για διάλογο με
τους εργαζόμενους του Νοσοκομείου. Αρχικά, θέλω να δηλώσω ότι η καθυστέρηση
στην απάντηση του εγγράφου είναι αποτέλεσμα του γεγονότος ότι επίκειτο
συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, στο οποίο ελήφθη απόφαση σχετική με τον
τρόπο εφημέρευσης των γιατρών του Νοσοκομείου για το μήνα Νοέμβρη και μετά. (Τι λέει αυτή η
απόφαση? Ενημερώστε το κοινό της Καβάλας, εμείς μάθαμε μόλις προχθές,)
Ένα σύντομο ιστορικό σχετικά με την πληρωμή των εφημεριών, η οποία πραγματικά
είναι προβληματική, (αναγνωρίζετε επιτέλους το πρόβλημα) χωρίς αυτό να οφείλεται στο
Διοικητικό Συμβούλιο έχει ως εξής: Τα ποσά τα οποία εγκρίθηκαν για εφημερίες
από τον Γενάρη του 2012 από το Υπουργείο Υγείας (και άρα από την προηγούμενη κυβέρνηση με
υφυπουργό υγείας τοπικό πρώην βουλευτή) ήταν για το Νοσοκομείο
μας ιδιαίτερα περικομμένα, (γιατί άραγε? παρά την παρουσία στην θέση του υφυπουργού
τοπικού βουλευτή και ιατρού - δεν γνώριζε τις ανάγκες??) παρά
τον περιφερειακό του χαρακτήρα και τις αυξημένες υποχρεώσεις του έναντι των
όμορων Νοσοκομείων, σε σχέση με αυτά του 2011, στο ύψος των 275.000€ ανά μήνα,
έναντι των 440.000€ που ήταν το 2011. Η απόφαση αυτή κοινοποιήθηκε στα
Νοσοκομεία της χώρας μόλις τον Μάρτιο του 2012 και ενώ ήδη είχαν
πραγματοποιηθεί οι εφημερίες των δύο πρώτων μηνών. Το Διοικητικό Συμβούλιο του
Νοσοκομείου σε συνεννόηση με τους θεσμικούς και τους επιστημονικούς φορείς του
Ιδρύματος (ποιους
εννοείτε??) και ενημερώνοντας την ΕΓΕΣΥΚ, (η οποία με τη προηγούμενη σύνθεση εξέφραζε
αντιρρήσεις και επιφυλάξεις συντασσόμενη με το επιστημονικό
συμβούλιο) προσπάθησε πολλές φορές να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα
εφημεριών, το οποίο θα εξυπηρετούσε τον κόσμο της Καβάλας με ασφαλή εφημέρευση
και θα ήταν κοστολογημένο στα οικονομικά δεδομένα που το Υπουργείο Υγείας
καθόριζε. (προσαρμογή
στο 12μοριο δηλαδή, ότι καλείστε να πράξετε κατ’ εντολή της Υ.Π.Ε. και για το
Νοέμβριο) Έτσι, λοιπόν, διαμορφώθηκε (από την διοίκηση
χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των ιατρών) ένα πρόγραμμα οριακά
ασφαλούς εφημέρευσης, (οριακή και άκρως επικίνδυνη στα επείγοντα, χαρακτήριζε η Κα
Υποδιοικήτρια την εφημέρευση με το Αρ.Πρωτ. 7.500 /22.05.2012 έγγραφο προς την
ΥΠΕ - οριακά ασφαλές για τον κόσμο και τους γιατρούς. Θα μπαίνατε να πετάξετε
με ένα αεροπλάνο που θα σας έλεγαν ότι ο πιλότος είναι σε κατάσταση οριακής και
άκρως επικίνδυνης ασφάλειας και το αεροπλάνο πετάει με οριακή ασφάλεια??)
στο οποίο μάλιστα κάποιοι γιατροί δεν έπαιρναν εφημερίες, (κρίθηκαν από το υπουργείο - το πρώην για να
μην ξεχνιόμαστε αλλά και από την παρούσα διάδοχη κατάσταση, 2ης
γραμμής και μη απαραίτητοι!!!) ενέργεια η οποία έγινε παρά την
θέληση μας, (αλλά
με την πλήρη συγκατάθεσή σας και όχι με την υποβολή παραίτησής σας)
το οποίο όμως κοστολογήθηκε στις 315.000-320.000€ περίπου. Παρ' όλες τις
προσπάθειες μας για περαιτέρω μείωση του ποσού αυτού, αυτό δεν κατέστη δυνατό,
γιατί οδηγούμασταν σ' ένα πρόγραμμα ανασφαλούς εφημέρευσης, (οριακή και άκρως
επικίνδυνη την χαρακτηρίσατε) με ότι αυτό συνεπάγεται για τον
κόσμο της Καβάλας. (και για εσάς σαν διοικητικό συμβούλιο μιας και
αντιμετωπίζατε και αντιμετωπίζετε και τώρα ποινικές ευθύνες και εισαγγελικές
παρεμβάσεις λόγω της ενημέρωσης που είχατε από τους ιατρούς για τους κινδύνους
που θα εμφανίζονταν) Την απόφαση μας αυτή την κοινοποιήσαμε κατά
επανάληψη στο Υπουργείο Υγείας, (εκφράζοντας την αγωνία σας λόγω επαναλαμβανόμενων
παρανομιών) τονίζοντας ότι δεν μπορούμε να προσαρμόσουμε τα
προγράμματα μας στο ποσό που ενέκρινε, (γιατί θα σας πάνε φυλακή την επομένη) ζητώντας (εκλιπαρώντας για οδηγίες σύνταξης προγραμμάτων, όπως
φαίνεται από το αντίστοιχο έγγραφο υπογεγραμμένο από την υποδιοικήτρια για άμεση λύση) περίπου
40.000€ τον μήνα επιπλέον, (60.000
ευρώ αναφέρει το με Αρ.Πρωτ. 7.500/22.05.2012 έγγραφο προς την ΥΠΕ, αλλά
διαφορές της τάξης των 20.000 ευρώ το μήνα είναι μάλλον αμελητέες για τη διοίκηση του Γ.Ν.Καβάλας, που ούτε τα
έγγραφα που κοινοποιεί προς την ΥΠΕ δεν συμβουλεύεται προτού γράψει το κείμενο) για
την κάλυψη αναγκών εφημέρευσης του Νοσοκομείου μας. (ώστε να καλύπτουμε τα οριακά ασφαλή και
άκρως επικίνδυνα προγράμματα με τους αποκλεισμένους ιατρούς).
Τις αποφάσεις μας αυτές πάντα τις κοινοποιούσαμε στο Σωματείο των γιατρών (λαμβάνοντας τις
κατάλληλες και αναρτημένες στον ιστότοπο της ΕΓΕΣΥΚ απαντήσεις)
και τα προγράμματα που κατέθεταν οι γιατροί ήταν προσαρμοσμένα σ' αυτή μας την
απόφαση. (παρά
τις αντίθετες αποφάσεις και παραινέσεις του επιστημονικού συμβουλίου να
κατεβαίνουν προγράμματα εφημεριών όπως το Δεκέμβριο του 2011 και να αναγράφεται
επί των τροποποιήσεων ότι το κατατεθέν πρόγραμμα δεν αποτελεί πρόγραμμα
ασφαλούς εφημέρευσης ή της παραίνεσης της ΟΕΝΓΕ για κατάθεση προγραμμάτων με
ασφαλή εφημέρευση για όσες μέρες διαρκεί το κονδύλι). Μάλιστα,
επειδή υπήρχε υπέρβαση και δεν ήταν εξασφαλισμένη η πληρωμή του συνόλου των
εφημεριών όταν πραγματοποιούνταν, (σαφής παραδοχή ότι θα δουλεύαμε απλήρωτοι, αλλά ποιός
νοιάζεται??) δώσαμε στο σωματείο
βεβαίωση (όχι εντέλλεσθε) για την
πραγματοποίηση του συνόλου των εφημεριών όπως κατατέθηκαν, προκειμένου να
χρησιμοποιηθεί αν υπήρχε ανάγκη για την διεκδίκηση της πληρωμής των υπερβάσεων. (δηλαδή, κάντε
εφημερίες απλήρωτες και πληρώστε και από την τσέπη σας για να διεκδικήσετε
δικαστικά, αν ποτέ δικαιωθείτε, 8-10 χρόνια μετά, τα δεδουλευμένα σας. Κι εδώ
επαναφέρουμε το ερώτημα: μπορούμε κι εμείς να χορηγούμε βεβαιώσεις οφειλής για
την αγορά ειδών και υπηρεσιών πρώτης ανάγκης και να υποχρεώνουμε σε δικαστική
διεκδίκηση του αντιτίμου από τον παρέχοντα τα είδη ή τις υπηρεσίες; Ποιός
συναλλασσόμενος θα το δεχόταν;). Σε αυτό, λοιπόν, το περιβάλλον
υπήρξε ένα χρονικό διάστημα άρνησης των τοπικών οικονομικών υπηρεσιών
(Επίτροπος Ελεγκτικού Συνεδρίου, ΥΔΕ) να πληρώσουν τις εφημερίες, (απότοκο και αυτό
απόφασης της προηγούμενης κυβέρνησης, για να μην ξεχνιόμαστε, η οποία άλλαξε
τον προηγούμενο τρόπο πληρωμής των εφημεριών με τον παρόντα και οι τοπικές
οικονομικές υπηρεσίες δεν μπορούσαν, τη στιγμή που δεν υπήρχε απόφαση από το
υπουργείο που να τις καλύπτει, να εγκρίνουν παρανόμως - για τη δεδομένη χρονική
στιγμή - πραγματοποιηθείσες εφημερίες και αναφέρεται παρακάτω ότι δόθηκε λύση
στο πρόβλημα από το υπουργείο τον Αύγουστο) έστω και στο ύψος του εγκεκριμένου ποσού από
το Υπουργείο για κάθε μήνα. Αυτό οδήγησε σε επίσχεση εργασίας (απόλυτα
δικαιολογημένη) των γιατρών από τις 7/5/2012 (γιατί άραγε όχι
από πιο πριν?? αλλά την επομένη των εκλογών? γιατί δεν έπρεπε - με νύχια και με
δόντια - να φανεί ότι το νοσοκομείο καβάλας έχει πρόβλημα?)
μέχρι σήμερα, η οποία παρά την φθίνουσα πορεία της, (6 μήνες σε επίσχεση είναι λογικό να
υπάρχουν κάποιες απώλειες λόγω ατόμων που έφυγαν, κουράσθηκαν ή πιθανώς απειλήθηκαν
- ειδικά ειδικευόμενοι από στελέχη του νοσοκομείου) δημιούργησε
και δημιουργεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του Νοσοκομείου, (το νοσοκομείο
παρά την επίσχεση δούλευε κανονικά εξυπηρετώντας τα επείγοντα περιστατικά από
ιατρούς και νοσηλευτές εργαζόμενους πέραν των δυνατοτήτων τους, απλήρωτοι χωρίς
την παραμικρή έκπτωση στο ποσοστό ευθύνης που τους αναλογεί, υπό συνεχείς
απειλές, μειώσεις και εξευτελιστικούς χαρακτηρισμούς) παρότι για
κάποιο χρονικό διάστημα (ποιο είναι αυτό? μήπως μέχρι την πλήρη αποπληρωμή όπως ο
νόμος ορίζει?) θα μπορούσε να θεωρηθεί απόλυτα δικαιολογημένη
συνδικαλιστική πράξη. (σας υχαριστούμε εδώ κύριε Διοικητή για την απόλυτη
αναγνώριση του δίκαιου, του ορθού και
του νόμιμου, του τρόπου που επιλέξαμε
για να αγωνιστούμε. Ειλικρινά δεν περιμέναμε ποτέ τέτοια δημόσια αναγνώριση για
το σωστό των πράξεών μας, μιας και εντός νοσοκομείου προς άλλες κατευθύνσεις
και με άλλο πνεύμα κινηθήκατε και κινείστε. Εδώ πλέον πια διαφορροποιείστε από
την επίσημη θέση του πολιτικού σας πρϊστάμενου, του υπουργού υγείας).
Για να ξεπεραστεί το πρόβλημα της
αποπληρωμής των εφημεριών, έγιναν πολλές προσπάθειες τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο
και στο Υπουργείο Υγείας, που είχαν ως αποτέλεσμα την πληρωμή των εφημεριών για
Ιανουάριο-Φεβρουάριο (στις αρχές Ιουνίου περικομμένα)-Μάρτιο-Ιούνιο
(στις 12
Οκτωβρίου 2012 - περικομμένα), στο
ύψος του εγκεκριμένου ποσού(275.000€ ανά μήνα) (και όχι 320.000 που πραγματοποιούνται από
τους είλωτες ιατρούς) ενώ για τον Απρίλιο και τον Μάιο
πληρώθηκαν οι εφημερίες στο σύνολο τους, όπως πραγματοποιήθηκαν. (με τροποποιημένα
προγράμματα - οριακά ανασφαλή - χρησιμοποιώντας χρήματα από επόμενους μήνες)
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι το πρόβλημα ξεπεράστηκε με σχετική απόφαση του
Υπουργείου Υγείας (τον Αύγουστο, η οποία ρύθμιζε
το θέμα για τις εφημερίες των προηγούμενων μηνών και ενέκρινε σε συνεργασία με
το υπουργείο οικονομικών πρόσθετο κονδύλι? για την αποπληρωμή του συνόλου των
εφημεριών, όπως αυτές πραγματοποιήθηκαν μέχρι το τέλος Ιουνίου σύμφωνα με τα
λεγόμενα του κ.Λυκουρέντζου – εμείς λοιπόν γιατί τις πληρωθήκαμε περικομμένες???) και
με την καλή διάθεση που υπέδειξε ο Επίτροπος και η Προϊσταμένη της ΥΔΕ. (καμία καλή διάθεση
δεν έδειξαν οι ανωτέρω. Τηρούσαν τον νόμο και μόλις καλύφθηκαν από την
υπουργική εγκύκλιο ενέκριναν τις εφημερίες παρά τα συνεχή λάθη και
καθυστερήσεις στον τρόπο κατάθεσής τους
από το νοσοκομείο). Με τα νέα ποσά που εγκρίθηκαν για το β'
εξάμηνο του 2012, (εδώ αρχίζουμε να αμφιβάλουμε
για την αλήθεια γιατί πιο κάτω αυτό θα αναιρεθεί - εννοείτε το περαιτέρω
περικομμένο κονδύλι για τον Ιούλιο ως
και τον Οκτώβριο του 2012 ) το Νοσοκομείο έχει στη διάθεση του πλέον
257.000€ (ώπ!!!! και άλλη
μείωση 16.000 κάτω ανά μήνα) ανά μήνα, το οποίο
προέκυψε από τον στόχο του Υπουργείου Υγείας να διατηρήσει το προϋπολογισμένο
για το 2012 ποσό των εφημεριών σταθερό (προκύπτει λοιπόν ξεκάθαρα πως όσες εφημερίες και να κάνουμε ως ιατροί εσείς θα πληρώσετε μόνο όσα ενέκρινε η
προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου το Μάρτιο - ούτε ευρώ παραπάνω) Αυτή η απόφαση μας κοινοποιήθηκε ενώ ήδη είχαν
αρχίσει να πραγματοποιούνται οι εφημερίες του Οκτωβρίου (Αριθ. Πρωτ. ΔΥ5α/οικ.99495 15-10-2012 Υπ.Υγ.Προν.). Επειδή το μηνιαίο ύψος του ποσού των
πραγματοποιηθεισών εφημεριών ανέρχεται στις 310.000€ (315.000€ με 320.000€ δεν αναφέρετε στην αρχή της επιστολής?? – 10.000€ απόκλιση μάλλον είναι ποσό ανάξιο λόγου για
εσάς) αντιλαμβάνεται κανείς ότι αν οι εφημερίες πληρωθούν στο
ύψος του νέου εγκεκριμένου ποσού (275.000€) (257.000€ δεν αναφέρθηκε νωρίτερα ότι είναι το νέο
κονδύλι? αυξήθηκε μετά από 3 γραμμές, ή βρήκαμε χρήματα από κάπου?) θα προκύψει οριζόντια προσωρινή
περικοπή περίπου 18-20% και όχι βέβαια 60-65-75% που αναφέρετε στην επιστολή. (καιρός φέρνει τα
λάχανα καιρός τα παραπούλια….ναι έχετε δίκιο. 18% αν δεν αποπληρώσετε πλήρως
τους προηγούμενους μήνες. Αν αποπληρωθούν πλήρως βάσει της οδηγίας του υπουργείου
θα μας πείτε ποια θα ήταν η περικοπή ..?? θα ήταν ή όχι 60-65%, απλά
μαθηματικά). Πάντως θα είναι
μικρότερη η περικοπή από αυτήν του Γενάρη, Φλεβάρη και Μάρτη όπου οι εφημερίες
πραγματοποιούνται στην λογική των εφημεριών του 2011. (είχαμε ασφαλή εφημέρευση τότε)
Όλες αυτές οι ενέργειες μας και τα έγγραφα που διακινήθηκαν, ήταν γνωστά στην
ΕΓΕΣΥΚ. (και
βέβαια ήταν γνωστά στην ΕΓΕΣΥΚ, αλλά εντός νοσοκομείου, στους διαδρόμους και
στα αμφιθέατρα ακούγονταν άλλα, προκαλώντας σύγχυση και δημιουργώντας πλαστές
προσδοκίες με στόχο να πλήξουν την συνέχιση της αναγνωρισμένης από την πλευρά σας
ως δίκαιης, επίσχεσης εργασίας.)
Με
βάση λοιπόν τα παραπάνω στα ερωτήματα που θέτει με την επιστολή της η ΕΓΕΣΥΚ,
παρότι είναι αυτονόητες οι απαντήσεις θα τις επαναλάβω, για να μην θεωρηθεί ότι
τις αποφεύγω. Πρώτη ερώτηση (πρόσθετο κονδύλι εφημερίων). Σαφώς και δεν υπάρχει
(σαφώς και δεν
υπάρχει - το αναγνωρίζετε πλέον επίσημα ώστε να σταματήσουν οι διαδόσεις ότι
λεφτά βρέθηκαν ή έρχονται) από το Υπουργείο Υγείας έγγραφο για
πρόσθετο κονδύλι εφημεριών (κάτι που το γνωρίζει η ΕΓΕΣΥΚ). (είπαμε ότι εμείς
γνωρίζουμε…Άλλοι διαδίδουν τα αντίθετα. Ευχαριστούμε για την επιβεβαίωση). Αντίθετα υπάρχει έγγραφο (Αρ. Πρωτ. Υ10α/Γ.Π.οικ 71117/17-7-2012
δηλαδή από τον Ιούλιο) στο οποίο το Υπουργείο Υγείας ζητά από
τους Διοικητές να εναρμονίσουν τις εφημερίες με το δωδεκατημόριο, τονίζοντας
όμως ότι θα πρέπει να συνταχθεί πρόγραμμα ασφαλούς εφημέρευσης, (πώς θα γίνει
αυτό?? Ακόμα δεν το καταφέρατε) προσθέτοντας στο τέλος του
εγγράφου παράγραφο, στην οποία αναφέρει ότι αν υπάρχουν προβλήματα θα πρέπει να
ενημερωθεί το Υπουργείο Υγείας. Μάλιστα προς τον σκοπό αυτό το Υπουργείο προέβη
σε τροποποιητική ανακατανομή του ποσού των εφημεριών σε μερικά Νοσοκομεία (σε ποια
αναφέρεστε? Μήπως στις Σέρρες, στις οποίες δόθηκε πρόσθετο κονδύλι λόγω της
ομαδικής παραίτησης των ιατρών της παθολογικής κλινικής??) για την επίλυση προβλημάτων που προέκυπταν από
τις εφημερίες. Γεγονός που δεν έγινε για το δικό μας Νοσοκομείο παρά τις
επανειλημμένες έγγραφες διαμαρτυρίες της Διοίκησης τόσο προς την 4η Υγειονομική
Περιφέρεια όσο και στο Υπουργείο Υγείας. (γιατί άραγε?? έχουμε κάποια απάντηση στο ερώτημα αυτό από
κάπου υπεύθυνα? γιατί να μην δώσουν χρήματα στο νοσοκομείο Καβάλας? μήπως
δόθηκαν στο παρελθόν – εκεί μεταξύ Φεβρουαρίου Μαρτίου - από το
(υφ)υπουργείο περί τα 10.000.000 ευρώ
για κάλυψη προμηθειών του νοσοκομείου, τη στιγμή που τα αποθεματικά άλλων
νοσοκομείων κουρεύονταν και έδιναν φιδέ
σε όλους τους ασθενείς, δεν είχαν ούτε γάζες, σύριγγες και καθετήρες, - να μην
μιλήσουμε για ακριβά υλικά -, το νοσοκομείο Καβάλας έχει επάρκεια σε υλικά ειδικά
για συγκεκριμένες κλινικές που κοστίζουν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά??
Γνωρίζοντας το Διοικητικό Συμβούλιο όλα αυτά και θέτοντας σαν πρώτο στόχο την
ασφαλή εφημέρευση για την κάλυψη αναγκών των κατοίκων της Καβάλας και της
ευρύτερης περιοχής, προέβη σε τροποποιητική απόφαση για τις εφημερίες, προκειμένου
να επιλυθούν μερικώς προβλήματα, που είχαν να κάνουν με τους γιατρούς που δεν
έπαιρναν εφημερίες. (μετά από επανειλειμμένες παρεμβάσεις και οχλήσεις της ΕΓΕΣΥΚ
για το θέμα αυτό το Διοικητικό συμβούλιο αναγνώρισε ότι οι ιατροί αυτοί είναι
απαραίτητοι και κακώς τους είχε εκτός εφημέρευσης, δημιουργώντας ζητήματα που
άπτονταν νομικής παρέμβασης και προβληματικής εκπαίδευσης των ειδικευομένων.
Πάραυτα κάποιες ειδικότητες εξακολουθούν να είναι αποκλεισμένες από εφημερίες
του αντικειμένου τους, ενώ άλλες εφημερεύουν σε άλλα τμήματα του τομέα. Π.χ.
Ειδικός παθολόγος στη Νευρολογική?? Άσχετα με το αν η παθολογική έχει ελλείψεις
και ανάγκες). Την απόφαση μας αυτή την θέσαμε υπόψη των
επιστημονικών φορέων του Νοσοκομείου και της ΕΓΕΣΥΚ και συμφώνησαν να συνεχίσουν
τις εφημερίες όπως τις πραγματοποιούσανε (πότε έγινε αυτό και πότε εμείς συναινέσαμε? Δεν ισχύει επ’
ουδενί λόγο κάτι τέτοιο, όπως τονίσαμε και πρόσφατα στη σύσκεψη που συγκαλέσατε
στο γραφείο σας για το θέμα), προκειμένου να έχουμε ισχυρά
επιχειρήματα για την ανάγκη αύξησης του μηνιαίου ποσού για τις εφημερίες από το
νέο έτος για να μην υπάρχει πρόβλημα αποπληρωμής των εφημεριών (αν το υπουργείο
αποφασίσει να αυξήσει το κονδύλι, κάτι το οποίο όποιος το πιστεύει είναι
ουτοπιστής ή έχει δόλο ή και τα δύο). Προς τον σκοπό αυτό η Διοίκηση
απέστειλε έγγραφο στο Υπουργείο Υγείας, (πότε και ποιό??) ζητώντας να καθοριστεί η μηνιαία αποζημίωση
του 2013 στο ύψος των 320.000€. (Δηλαδή στην οριακά ασφαλή εφημέρευση
που πραγματοποιούμε απλήρωτοι σήμερα) Στο σημείο αυτό θα
πρέπει να αναφερθεί ότι, η ΕΓΕΣΥΚ δύο ημέρες πριν για αυτήν μου την απόφαση μου
ζητούσε να παραιτηθώ (…όπως όλοι γνωρίζουν όχι για το λόγο που αναφέρετε)
και μετά από δύο ημέρες, μου την ενέκρινε σαν απαραίτητη (εμφανίστε έγγραφα που αποδεικνύουν τα
λεγόμενά σας, διαφορετικά βρίσκεστε εκτεθειμένος σπιλώνοντας προσωπικότητες, με
ότι αυτό συνεπάγεται). Δεύτερη ερώτηση (προσαρμογή
προγραμμάτων), ήδη έχει απαντηθεί παραπάνω. (για να ξαναθυμηθούμε...το υπουργείο ζητά οπωσδήποτε
προσαρμογή στο 12μοριο, το Δ.Σ δεν αποδέχεται - φοβούμενο κατά βάθος τις
ποινικές ευθύνες που θα προκύψουν -, ο υπουργός λέει ότι για οποιαδήποτε μη
εφαρμογή του νόμου και της οδηγίας είναι υπεύθυνοι οι Διοικητές των Νοσοκομείων
που διορίσθηκαν εκεί από το κράτος για να εφαρμόζουν τις αποφάσεις που
λαμβάνονται, αλλά το Δ.Σ και ο Διοικητής αντί να παραιτηθούν ως ένδειξη
διαμαρτυρίας ποιούν τη νύσσα και παραμένουν στη θέση τους, αφού έχουν ιατρούς
που βγάζουν τη δουλειά με περικομμένες εφημερίες και οριακά ασφαλή εφημέρευση
χωρίς να διαμαρτύρονται πολλοί από αυτούς - για διάφορους λόγους).
Τρίτη ερώτηση, το πρώτο σκέλος για τις
πραγματοποιηθείσες εφημερίες έχει ήδη απαντηθεί (δεν απαντήσατε βέβαια το γιατί τις πήραμε
περικομμένες όταν το υπουργείο λέει ότι ενέκρινε κονδύλι για πλήρη αποπληρωμή
των πραγματοποιηθέντων εφημεριών στις 3/8/2012) και όσο αφορά το
δεύτερο υπάρχει ήδη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου για μη περικοπή ή
τροποποίηση στα προγράμματα εφημεριών. (Δηλαδή και δεν πρόκειται να εφαρμόσετε το νόμο με προσαρμογή
στο 12μοριο ώστε να πληρωθούμε έγκαιρα, και θα πραγματοποιούμε εφημερίες τις
οποίες μπορεί να μην πληρωθούμε ποτέ και θα αναγκαστούμε να πληρώσουμε
περισσότερα από όσα θα πάρουμε για να τις διεκδικήουμε δικαστικά όποτε…)
Τέταρτη ερώτηση. Είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει κονδύλι για την αποπληρωμή των
εφημεριών, (πάλι
το επιβεβαιώνετε για όσους δεν το κατάλαβαν, ότι δεν υπάρχει κανένα κονδύλι
επιπλέον και μάλιστα για να το κάνουμε και σαφές, θα δουλεύουμε και θα κάνουμε
εφημερίες που δεν θα τις πληρωθούμε ποτέ κατά πάσα πιθανότητα)
όμως με την εμμονή μας στην ανάγκη για αυτό το πρόγραμμα ασφαλούς εφημέρευσης,
θεωρούμε ότι αυτό θα το εξασφαλίσουμε, (τι σας κάνει τόσο αισιόδοξο?? Μήπως το γεγονός ότι με τις επανειλημμένες έγγραφες
διαμαρτυρίες, τόσο προς την 4η Υγειονομική Περιφέρεια όσο και προς το Υπουργείο
Υγείας, που αναφέρθηκαν νωρίτερα, πήρατε το απόλυτο τίποτα??? ) έχοντας στο νου μας ότι πάντα υπάρχει το
ενδεχόμενο της δικαστικής διεκδίκησης. (από εμάς
τους ιατρούς με ίδια έξοδα. Εντέχνως βέβαια αποφεύγετε να χρησιμοποιήσετε την
έκφραση «εντέλλεσθε» προς το ιατρικό σώμα, γνωρίζοντας ότι τότε μπορεί να
διεκδικήσουμε τις εφημερίες από εσάς τον ίδιο που δίνετε την εντολή, και
αφήνετε να εννοηθεί ότι οι συναινούμε στο παρόν σχήμα εφημέρευσης καθ’
ολοκληρία, ώστε να αποφύγετε δική σας εμπλοκή. Για τον ίδιο λόγο αρνείστε και
υποστηριζόμενος από διάφορους πόλους δεν προσαρμόζετε τα προγράμματα με «εντέλλεσθε».)
Πέμπτη ερώτηση ποσοστό περικοπής κονδυλίων μηνών Οκτωβρίου-Νοεμβρίου στο
ύψος 18% και όχι 60-65 και 75% αντίστοιχα. (ναι έχετε δίκιο. 18% αν δεν αποπληρώσετε πλήρως τους
προηγούμενους μήνες. Αν αποπληρωθούν πλήρως βάσει της οδηγίας του υπουργείου θα
μας πείτε ποια θα ήταν η περικοπή ..?? θα ήταν ή όχι 60-65%, απλά μαθηματικά).
Έκτη ερώτηση (αμοιβές Διοικητή) Είναι γνωστό ότι οι μειώσεις που έγιναν από το
Κράτος είναι ανάλογες με όλους τους δημοσίους υπαλλήλους Σαφώς και δεν μου
οφείλει το Νοσοκομείο κανένα μισθό όπως δεν οφείλει και σε κανένα γιατρό αλλά
και σε όλο το προσωπικό. Η καθυστέρηση πληρωμής
αφορά μόνο τις εφημερίες των γιατρών και τις υπερωρίες του υπόλοιπου
προσωπικού. (οι
οποίες λόγω της απαραίτητης και υποχρεωτικής πραγματοποίησής τους είναι πάγιες
αποδοχές και λογίζονται ως μισθός βάσει γνωμοδοτήσεων νομικού συμβουλίου του
κράτους) Στις 18/10/2012 περίμενα στο γραφείο μου την
αντιπροσωπεία των γιατρών και των ΜΜΕ αλλά δεν ήρθε πιθανώς γιατί ήδη είχε
τροποποιήσει την απόφαση σχετικά με τους λόγους για τους οποίους έπρεπε να
παραιτηθώ. (γνωρίζετε
και γνωρίζουμε πολύ καλά τους λόγους για τους οποίους δεν ήρθαμε στο γραφείο
σας τη συγκεκριμένη ημερομηνία, μια και την προηγουμένη εντέχνως, καλώντας μέλος της ΕΓΕΣΥΚ παρουσία τρίτου προσώπου, φροντίσατε να
δημιουργηθεί το «κατάλληλο» εχθρικό-πολεμικό-απειλητικό κλίμα, που θα
εξασφάλιζε τη ματαίωση της συνάντησης. Θεωρώντας λοιπόν ότι έδωσα πειστικές και
τεκμηριωμένες απαντήσεις και ότι αγωνίστηκα και αγωνίζομαι για την επίλυση
προβλημάτων της εν γένει λειτουργίας του Νοσοκομείου και φυσικά των γιατρών,
επιτρέψτε μου να κάνω μία μόνο ερώτηση προσωπικά στον Πρόεδρο της ΕΓΕΣΥΚ. Η
επιστολή έχει την έγκριση του συνόλου του Διοικητικού Συμβουλίου, (η επιστολή μετά
τη σύνταξή της αναγνώσθηκε από όλα τα μέλη της ΕΓΕΣΥΚ - πλην ενός - είτε ιδίοις όμμασοι είτε μέσω Ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου, αναγνώσθηκε και από νομικό σύμβουλο της ΕΓΕΣΥΚ και εφόσον ομόφωνα
εγκρίθηκε, πρωτοκολλήθηκε με τη μορφή που ο νόμος ορίζει) σε ποιο συμβούλιο και με ποιους παρόντες (στη σύγχρονη
εποχή χρησιμοποιώντας την τεχνολογία μπορεί κάποιος να λάβει γνώση και να
μετέχει και μέσω χρήσης ηλεκτρονικών τρόπων ενημέρωσης, χωρίς να είναι φυσικά
παρών. Είναι μια μέθοδος που κατά κόρο χρησιμοποιήθηκε από τον πρώην
πρωθυπουργό της χώρας – που επί των ημερών του διορισθήκατε - και εντάσσεται στα πλαίσια της ηλεκτρονικής
διακυβέρνησης, προς μείωση των μετακινήσεων και των εξόδων. Να θυμίσουμε εδώ στο
διοικητή ότι τα εσωτερικά θέματα του συλλογικού οργάνου ουδέποτε αποτελούσαν
αντικείμενο ενδιαφέροντος της διοίκησης και σαφέστατα δεν θα επιτρέψουμε να
συμβεί κάτι τέτοιο επί δικής μας θητείας. Η ανεξαρτησία και η εύρυθμη,
δημοκρατική και σύννομη λειτουργία βάσει του καταστατικού, είναι στοιχεία
αδιαπραγμάτευτα και θα διαφυλαχθούν ως κόρη οφθαλμού από κάθε επιβουλεύοντα) επίσης η Γενική Γραμματέας του Σωματείου συνυπέγραψε
το σύνολο της επιστολής; (ναι, ήταν κατηγορηματική η διαβεβαίωσή της προς το
διοικητικό συμβούλιο της ΕΓΕΣΥΚ και προς πάντες δυνητικά κακόβουλους, όπως
άλλωστε φαίνεται και από τη σχετική ανακοίνωσή της στο site μας, αλλά και από
σχετική υπεύθυνη δήλωση που κατέθεσε στο πρωτόκολλο του νοσοκομείου, προς
μεγάλη λύπη διαφόρων Κασσάνδρων. Η πληροφόρησή σας λοιπόν ήταν άκρως λανθασμένη και
καλό θα ήταν στο όποιο μέλλον να κινείστε αναζητώντας επίσημη ενημέρωση μόνο
από μέλη της ΕΓΕΣΥΚ, ώστε να αποφεύγονται δυσάρεστες καταστάσεις πίσω από την
πάντα ανοιχτή σε διάλογο πόρτα σας, που πολλές φορές εντέχνως και περιέργως
κλείνει. Κλείνοντας θέλω
να δηλώσω ότι όσο θα βρίσκομαι στην θέση του Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου
Καβάλας, θα αγωνίζομαι για την επίλυση του συνόλου των προβλημάτων που αφορούν την
λειτουργία του Νοσοκομείου και επί του, για την όσο το δυνατόν γρηγορότερη
πληρωμή των εφημεριών Ιουλίου και Αυγούστου, (http://www.ygeianet.gr/box/cal/32301.pdf)
μήνες για τους οποίους το Υπουργείο Υγείας έχει εγκρίνει τα χρηματικά ποσά».
Το Δ.Σ. της Ε.Γ.Ε.Σ.Υ.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου